Cel mai avansat si inovativ tool de management

 

Management

 

Cel mai bun lucru pe care il poate face un manager este sa-si asculte angajatii. Nimeni nu face asta. Cand spun nimeni ma refer la 99% dintre managerii pe care i-am intalnit de-a lungul vietii mele. Toti au senzatia ca isi asculta oamenii dar nimeni nu o face. Nimeni nu asculta pana la capat, nimeni nu asculta deschis. 

Toata lumea, manageri si antreprenori, cauta metode revolutionare de management in schimb nimeni nu isi cunoaste oamenii. Cred ca ii cunosc, dar nu-i cunosc. Iar eu cred ca pentru a conduce si dezvolta o echipa e nevoie sa-i cunosti pe cei cu care lucrezi si pana la urma sa-i intelegi.

Am o sugestie/provocare, daca esti manager sau antreprenor. Fixeaza sedinte individuale de o ora cu oamenii din subordine. In timpul sedintei doar pune intrebari si asculta. Pune intrebari deschise, gen:  tu ce parere ai, cum ti se pare, cum vezi lucrurile, ce ai face daca ai fi in locul meu, etc. Intrebari deschise adica la care oamenii pot raspunde altfel decat prin da sau nu. 

Sa asculti este un exercitiu foarte greu. O sa ai tendinta sa te enervezi, o sa ai tendinta sa vii cu solutii, sa il lamuresti pe cel din fata ta, sa ii spui ca nu vede bine lucrurile. O sa ai tendinta sa explici care e viziunea si ce trebuie facut si cum trebuie facut si cum trebuie el sa-si faca treaba. O sa ai tendinta, dar nu o face! Asculta si atat chiar daca o sa ai senzatia de multe ori ca cel din fata ta nu intelege sau bate campii. De fapt tu nu intelegi – ca oamenii nu sunt toti la fel si vad lucrurile diferit. 

Daca vrei si poti sa faci asta o sa descoperi lucruri inedite despre oamenii cu care lucrezi, o sa vezi ca habar nu aveai cine sunt si ce fel gandesc sau vad lucrurile. 

Poate parea arogant tonul in care am scris randurile de mai sus. Realitatea este ca lucrand cu manageri si subalterni de-ai lor, am fixat intalniri in care i-am incurajat pe angajati sa vorbeasca si pe mageri sa asculte. Deci in mare stiu despre ce vorbesc. In toate cazurile, prima intentie a managerului a fost sa contrazica, sa critice si sa puna la punct pe angajat. Iar la final managerii au ramas uluiti si si-au dat seama ca ei habar nu au cu cine lucreaza de ani de zile. “- Lucram de 5 ani impreuna, de ce nu mi-ai spus asta pana acum?  – Pai am putut?”

Cu siguranta sunt si exceptii si daca esti una dintre ele si iti cunosti oamenii, ii asculti si ii iei in seama e foarte bine. Dar de lucru asta poti fi sigur doar dupa ce stai o ora, pui intrebari deschise, il incurajezi sa se deschida si doar il asculti pe cel din fata ta.

Asta e cel mai avansat si inovativ tool de management.

Leave your comment